czwartek, 12 lutego 2015

Problemy czytelnicze TAG (#1)


Do TAG-u zostałyśmy nominowane przez Candice B. Bardzo dziękujemy! :D

Odpowiedzi Ksiązkoholiczki będą na czerwono ;)

1. Masz 20 tys. książek do przeczytania. Jak decydujesz co przeczytasz jako pierwsze?

• Myślę, że najpierw rozdzieliłabym je sobie na bardziej mnie interesujące i mniej. Później z tej pierwszej kupki wybrałabym znowuż bardziej mnie interesujące i mniej, a na koniec zapewne zrobiłabym małą wyliczankę :D
•Patrzę na półkę i decyduje co mnie w danym momencie interesuje, lub co chciałam przeczytać. Jeśli więcej niż jeden tytuł, to po prostu czytam opisu książek i eliminuje te, które mam ochotę przeczytać później. 

2. Jesteś w połowie książki i stwierdzasz, że kompletnie Ci się nie podoba. Kontynuujesz ją czy przerywasz?

• Przerywam i zabieram się za coś co wiem, ze mnie zainteresuje. W wolnej chwili, albo w wielkim napadzie nudy sięgam po tę "porzuconą" i próbuje ją skończyć. Ostatnio miałam taką sytuacje i obecnie książka czeka na moje ułaskawienie :)
• Zazwyczaj staram sie przeczytać książkę do końca, ale jak mam jakiegoś mega gniota, którego czytam już od miesiąca i ledwo 50 stron przeczytałam, to jeśli wiem, ze mnie już nie zainteresuje odkładam na półkę, a jeśli temat jest interesujący, odkładam na półkę aby czekała dale na swoją koleje- czasami nie jesteśmy gotowi na daną książkę i musimy do niej dorosnąć.

3. Kiedy zbliża się koniec roku, a Tobie pozostało kilka(naście) książek do zakończenia jakiegoś wyzwania. Czy starasz się je jak najszybciej nadrobić?

• Moja zasada jest taka aby nie czytać książek na szybko. Jeżeli wiem, ze zostało mi ich za przeproszeniem w cholerę dużo, to wybieram z nich na początek krótkie i je zazwyczaj w dwa góra cztery dni przeczytam. Potem dopiero patrzę ile czasu mi zostało i próbuje jeszcze coś przeczytać. Ale nigdy bym na siłę czegoś nie czytała, ani na szybko aby potem nic z tego nie pamiętać. Lepiej pogodzić się z tym, ze nie uda się zwyciężyć w wyzwaniu niż cierpieć z powodu nie zadowolenia czytaniem książek.
•Staram sie czytać jak najwięcej, jednak gdy jest połowa grudnia a mi zostało np. jeszcze 10 książek to wiem, ze raczej mi się nie uda i to tylko zabawa, w której mogę spróbować jeszcze raz, ale na pewno nie będę np. zarywać 5 nocek, żeby skończyć wyzwanie.

4. Okładki serii, którą kochasz w ogóle do siebie nie pasują. Jak sobie z tym radzisz?

• Na pewno z początku patrzę na te powiedzmy brzydsze z obrzydzeniem, ale później tak na prawdę się tym nie przejmuje tylko ciesze że na przykład mam daną serię całą i tylko dla siebie.
•Ubolewam nad tym, jednak wiem, ze skoro kocham książkę za samą treść, to okładka nie powinna odgrywać tam najważniejszej roli. Miło jest popatrzeć na piękne i dopasowane okładki całej serii, ale bardziej liczy się dla mnie sama treść i opinie na temat danej książki.

5. Wszyscy kochają książkę, której nienawidzisz? Z kim dzielisz się swoimi uczuciami?

• Ze wszystkimi. Żyję w wolnym kraju i mam prawo wyrażać opinie na temat wszystkie. A to, ze jednych książka urzekła a mnie odtrąciła, to już moja sprawa i mojego gustu. A o gustach się przecież nie dyskutuje :)
• Otwarcie mówię, ze po prostu nie przypadło mi do gustu. Nie każdy musi być taki jak inni i lubić to samo. Myślę, że moi przyjaciele są na tyle dojrzali aby nie winić mnie za to, że mam inny gust.

6. Czytasz publicznie książkę i nagle zaczynasz płakać. Jak sobie z tym radzisz?

• Nie należę do zbyt uczuciowych osób i na prawdę mało co mnie wzrusza do łez. Chyba, ze tylko jakieś głupie fantazje z mojej głowy. Ale jak czuje napływającą falę łez, to zazwyczaj przerywam czytanie i wsłuchuje się w muzykę płynąca w słuchawkach. W miejscach publicznych co zamyka się dla mnie do komunikacji miejskiej podczas czytania zazwyczaj słucham muzyki.
• Kiedy czuje że dochodzę do takiego momentu po prostu chowam książkę i czytam ją dopiero w domu. A jeśli już tak wciąga, ze nie mogę się powstrzymać staram się nie płakać po prostu. 

7. Kontynuacja książki, którą kochasz własnie pojawiła się na rynku, ale ty nie pamiętasz zbyt dużo z poprzednich tomów. Co robisz? Przeczytasz jeszcze raz wszystkie tomy?

• Szczerze moja pamieć nie jest tak kiepska. Mimo, ze czytam na prawdę wiele rzeczy, to raczej pamiętam najważniejsze szczegóły z danej książki. Jeżeli zdarzy się jakaś luka pytam znajomych.
•Jeśli ją rzeczywiście kocham to raczej pamiętam, jednak gdy czytałam ja np. 2 lata temu a przez ten czas przeszło przez moje oczy jeszcze wiele książek to pewnie czytam od nowa lub przypominam sobie z opisów czy innych recenzji.

8. Nie chcesz nikomu pożyczać swoich książek. Jak grzecznie odpowiesz osobom, które Cie o to proszę?

• Otwarcie mówię, ze nie lubię pożyczać, bo nie wydawałam pieniędzy po to aby ktoś (nie sugeruje że to akurat ta osoba) mi je zniszczył. Podaje przykład, ze kiedyś już coś takiego mnie spotkało i nie chce powtórki z rozrywki.
•Zazwyczaj pożyczam książki osobą zaufanym. Jakoś głupio mi odmówić np. przyjaciółce. Gdy nikt nie zniszczy twoich książek zbyt mocno to nawet fajnie jest pożyczać.

9. Czytelnicze A.D.D. Zacząłeś i odłożyłeś w tym miesiącu pięć książek. Jak radzisz sobie z czytelniczym zastojem?

• Po pierwsze w życiu bym się nie zapuściła! Góra bym zaczęła na raz czytać 3 książki, które w ciągu miesiąca, nawet po odłożeniu bym przeczytała.
•Raczej nie zdarzają mi się takie zastoje a zwłaszcza na "większą skalę", jednak gdy czuję że nie mogę czytać to lekko zwalniam z czytaniem. Pamiętam że kiedyś dwa razy odłożyłam książkę. Jedną bo mi się dłużyła. Wróciłam do niej i bardzo mi się podobała. Drugą odłożyłam w połowie sama nie wiem czemu. (Było to kilka lat temu) jeszcze do niej nie wróciła, jednak mam taki zamiar. 

10. Ciągle wychodzą nowe książki, a ty bardzo chcesz je przeczytać. Ile tak na prawdę kupujesz?

• Przypuśćmy ze w miesiącu ma wyjść 6 książek, na które albo czekałam długo albo mnie zainteresowały. Kupię najwyżej 3 z nich i to jest minimum na miesiąc. Może ktoś ze znajomych kupi inne, to wtedy sie pożyczę, a jak je nie to w innym czasie kupuje resztę. Głównie wtedy czekam na jakieś wielkie promocje i wzbogacam swoja półeczkę o nowe dzieci :3
•Kupuje jak najwięcej książek. Najczęściej tyle na ile pozwalają mi fundusze.

11. Po tym jak kupisz nowe książki, które bardzo chciałeś przeczytać, jak długo leżą na twojej półce zanim się za nie zabierzesz?

• To zależy. Jeżeli nie mam w planie czytać coś innego to zabieram się od razu, ale jeżeli już coś czytam albo własnie się za coś zabieram, to najnowsza książka potrafi przeleżeć bardzo długo na półce. Mam takie zaległości we własnej biblioteczce, ze powinnam przestawać kupować książki przez miesiąc. Dobrą motywacją jest dla mnie np. zbliżająca się ekranizacja albo fakt, ze przyjaciele zaczynają czytać załóżmy daną serię, a ja wolę być znacznie przed nimi do przodu ;)
•Bardzo długo, ostatnio jednak przeczytałam jakiś tydzień po zakupie. Ogólnie książki leżą u mnie czasem kilka lat zanim zdecyduje się przeczytać. 


Nominujemy:
• Hope- http://biblioteczka-dominiki.blogspot.com/
•An Wars- http://namalowac-swiat-slowami.blogspot.com/
• Dziewczyny z http://bycie-molem-nie-jest-zle.blogspot.com/


Pozdrawiamy :*
~ Książkoholiczka
~Nora Fray 
xoxo


8 komentarzy:

  1. Świetne pytania i świetne odpowiedzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za nominację ;) Chętnie odpowiem na te (trudne ;)) pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej bardzo dziękuję za nominację! Czuję się taka wyróżniona. :D Pytania są bardzo ciekawe, dlatego z chęcią na nie odpowiem. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe odpowiedzi :) Ja już ten TAG z tymi pytaniami miałam ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)
    Dodaję Was do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo nam miło :) Ja z miła chęcią, również Cię dodam ;)

      Usuń
  5. Ciekawe odpowiedzi.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń