środa, 29 lipca 2015

59. Zostań, jeśli kochasz /~\

zdjęcie z: lubimyczytać.pl


Autor; Gayle Forman
Tytuł: Zostań, jeśli kochasz
Tytuł oryginału: If I Stay
Stron: 248
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Okładka: Miękka
Ocena: 7/10

Co byś zrobił gdybyś miał wybierać pomiędzy życiem, a śmiercią? Masz wybór. Życie bez tego co kochasz i miłość, czy śmierć? Miłość czy śmierć... Miłość czy...
Mia wiedzie spokojne życie. Ma kochających ją rodziców i młodszego brata, chłopaka i przyjaciółkę. Gra na wiolonczeli i jest całkiem inna niż otaczający ją ludzie. Wiedzie normalne życie, aż do dnia wypadku w którym zmienia się wszystko. Dziewczyna traci wszystko co kocha i trwa w stanie dziwnego zawieszenia, pomiędzy życiem, a śmiercią. Może wybrać. W tym czasie wspomina swoje dotychczasowe życie.

Książka pisana jest z punktu widzenia Mii. Każdy rodział, a właściwie godzina podzielona jest na dwa fragmenty. Jeden pokazuje co dzieje się aktualnie z Mią w szpitalu, w drugim dziewczyna wspomina to, co do tej pory przeżyła.

Okładka książki bardzo, ale to bardzo mi się podoba. Przedstawia istotne rzeczy z życia Mii, na białym tle. Śliczna.

Zauroczyły mnie postaci rodziców dziewczyny. Na pewno dużo nastolatków chciałoby mieć takich rodziców. Wyluzowani, kochają muzykę i tak dalej. Bardzo ich polubiłam.

Na prawdę nie dziwię się głównej bohaterce w sprawie rozterek na temat, czy zostać czy nie. Sama nie wiem co bym wybrała. To na prawdę ciężka decyzja. Nigdy wcześniej się nad tym nie zastanawiałam, dlatego serdeczne gratulacje autorce, której udało się skłonić  mnie do refleksji na ten temat.

Co do filmu, to obejrzałam go przed przeczytaniem książki, jednak nie zniechęciło mnie to do czytania. Jest na prawdę świetny. Wiele razy porównywałam go do książki i nadal zastanawiam się czy nie jest od niej lepszy. Nawet jeśli nie lubicie oglądać filmów, to ten warto obejrzeć.
Wiele momentów w książce i filmie było, bardzo wzruszających. Nie raz chciało mi się płakać. Książkę Gayle Forman czyta się szybko i przyjemnie, a towarzyszy temu wiele emocji. Krótka, ale za to treściwa lektura.

Podsumowując, polecam zaczytać się w historii przedstawionej przez Forman. Warto. Jeśli zaś już to zrobiliście, podzielcie się swoją opinią w komentarzu.

Kolejna, tym razem dość króciutka recenzja, krótkiej książki. Czytaliście? Co o niej sądzicie? Piszcie mi o tym i o innych rzeczach w komentarzach. W ogóle zauważyliście, że niedugo dobijemy 10.000 wyświetleń? Nie mogę uwierzyć :) Pozdrawiam i do kolejnej recenzji :*

xoxo 
Książkoholiczka

Recenzja bierze udział w wyzwaniach:
(15,4 cm + 1,8 cm = 17,2 cm / 166 cm)

4 komentarze:

  1. Czytałam, książka nawet mi się podobała, muszę sięgnąć po drugi tom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również :) "Wróć, jeśli pamiętasz" czeka na mojej półce od kwietnia :D

      Usuń
  2. Film bardzo mi się podobał, ale książki raczej nie przeczytam, nie moje klimaty

    OdpowiedzUsuń