środa, 27 sierpnia 2014

32. Dary Anioła: Miasto Popiołów &

Autor: Cassandra Clare
Tytuł: Miasto Szkła
Tytuł oryginalny: City of Ashes
Gatunek: Fantasy
Liczba stron: 528
Wydawnictwo: MAG
Ocena: 9/10









Opis:
"Clary Fray chciałaby, aby jej życie znowu stało się normalne. Ale czy cokolwiek może takie być, skoro dziewczyna jest Nocnym Łowcą zabijającym demony, jej matka została magicznie wprowadzona w stan śpiączki, a ona sama nagle zaczyna widzieć mieszkańców Podziemnego Świata-Wilkołaki, wampiry, wróżki..."



 W tej części postacie są nam już bliższe co umożliwia przewidzenie ich ruchów.  Jednak nie zawsze jest to możliwe.  Tragiczny zwrot akacji pod koniec Miasta Kości odbija się na głównych bohaterów dość solidnie. Wszyscy, którzy mieli nadzieję że między Jace'm a Clary będzie coś więcej będą musieli zmierzyć się z gorzka prawda. Wątek w jaki zamieszany zostanie Simona będzie bardzo interesujący i w dalszych częściach będzie nieodłączną częścią tej historii. Świat nocnych Łowców nam się otworzy- poznamy inne istoty, które nie będą zbyt przyjazne. Niektórzy Nefilim również nie wydadzą się wam pajac entuzjazmem ale taki już urok wszystkiego co mroczne i spowite tajemnicami. Ta część pokaże nam bliżej jak surowe jest prawo nocnych Łowców,  oraz pokaże przywiązanie Clary do matki, jak i przybliży nam jej tajemnicza moc.
Narracja trzecia osobowa jest wręcz idealne dla tej historii.  Dzięki niej mamy obraz na większość rzeczy jakie się dzieją w książce i pozwalają bardziej się wciągnąć.
Okładka przedstawia Clary, która "stoi" nad rozległym wodami. Podpowiem ze jest to rzeka, która w tej części jest punktem kulminacyjnym przebiegu zdarzeń.
Wydawnictwo Mag prócz wspaniałej okładki zapewniło nam idealna czcionkę,  która pokochałam.
Inne części serii:
" Miasto Kości"
"Miasto Szkła"
"Miasto Zagubionych Dusz"
"Miasto Upadłych Aniołów"
"Miasto Niebiańskiego Ognia"-(premia w Polsce 24 września. Cena za książkę ok.45 zł)



Dla mnie ta część nie była zbyt ciekawa. Czekajcie źle to ujelam- była ciekawa, jednak nie przypadła mi do gustu. Znajdował się tam zbyt wiele mieszanych uczuć bohaterów, które przyćmiewały przebieg akcji. Jednak nie krytykuje fabuły tej części,  bo bardzo mi się spodobała.  Zachęcam każdego do przeczytania wszystkich tomów tej serii jak do poświęcenia czasu na inne powieści autorki. Dary Anioła to seria, którą polecam każdemu! Jedna z moich ulubionych :)

Co do ekranizacji nikt nie jest w 100 % pewny. Niektórzy spekulują, że pojawi się ona pod koniec tego roku, inni że w marcu 2015, a jeszcze inni, ze nie będzie miała ona miejsca, gdyż pierwsza część była totalna klapa. Osobiście wierzę w drugą opcje i dla mnie pierwsza część filmu była cudowna, pomimo faktu, że ominęli wątek Simona zamienionego w szczura :D

I jak Wam się podoba???
Stwierdziłam, ze jednak zrobię odrywnik, bo nie mam pojęcia jak napisać recenzje "Finale".
Książkę tą czytałam dość dawno temu, ale myślę, ze to co tu napisałam nie jest takie złe. CZekam na szczerą opinię i do usłyszenia.
Buziaki :*
Nora Fray ♥

3 komentarze:

  1. Nigdy nie miałam okazji zapoznać się z tą serią, chociaż mam na nią ogromną ochotę. Ciągle odkładam ją na później :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że tobie się podobało. Ja niestety nie miałam takiego szczęścia. Oczekiwałam wiele, ale się rozczarowałam :( Może dlatego, że zaczęłam od drugiej części? Kto wie. Przerwałam lekturę po 153 stronach. Nie mogłam się odnaleźć w wydarzeniach i w ogóle trochę nie wiedziałam o co chodzi - zwłaszcza na początku. Nie mniej, jeśli kiedyś trafię na pierwszy tom - przeczytam. Może akurat będę mile zaskoczona? ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dość dobra książka. Tyle że przeczytałam tylko pierwszą część :)

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń