wtorek, 22 lipca 2014

26. Szczypta Magii /~\

Autor: Kathryn Littlewood
Tytuł: Szczypta Magii
Tytuł oryginału: A Dash of Magic
Stron: 320
Ocena: 8/10 :p

 
Po tym jak ciotka Lily ukradła Almanach wiedzy kulinarnej Szczęsnych, Rozmarynka wraz z rodziną wyruszają w pogoń za nią. Gdy docierają do Paryża, ghdzie Lily prowadzi swój program kulinarny, Róża rzuca ciotce wyzwanie. Jeśli Róża wygra międzynarodowy konkurs cukierniczy, odzyska rodzinną książkę kucharską, lecz jeśli przegra... straci ją już na zawsze. Czy Róża wygra konkurs? Czy jej dziadek przetłumaczy na czas potrzebne przepisy? Czy zdobędą wszystkie niezbędne im składniki? I najważniejsze: Czy odzyskają Almanach?

Książkę czytałam jakieś 1-2 dni. W sumie byłby jeden, ale chciało mi się spać xD. Lekturę czyta się szybko, przyjemnie i jednym tchem. Przeczytałam ją w większości, będąc na Komunii. Tak – siedziałam większość w samochodzie u czytałam XD. Słońce prażyło, jak mikrofalówka popcorn, ale to był chyba tylko dodatek, ponieważ czytało mi się bardzo, bardzo miło.

Okładka książki jest równie przyjemna, co sama jej treść. Od razu zachęca do przeczytania. Wydaje się być taka łatwa do czytania i rzeczywiście taka jest. Przedstawia rodzeństwo Szczęsnych, kota dziadka, oraz myszkę Jacqueline wychylających się prawdopodobnie zza muru z przepisami z konkursu. Wszystko to dzieje się na wieczornym tle Paryża ♥.

Mimo, iż niektórym może wydawać się ,że to książka nadająca się jedynie dla małych dzieci. Ja jednak stanowczo zaprzeczam. Przeczytałam już z przyjemnością, dwa pierwsze tomy, trylogii i śmiało mogę ją Wam polecić. Osobą w dowolnym wieku =). Z niecierpliwością czekam też na ostatnią (niestety ;/) część i mam nadzieję, że pojawi się ona w mojej bibliotece, wtedy na pewno od razu ją wypożyczę :D.

Myślę, że spodobała mi się ona dlatego, iż szybko się ją czyta co jest bardzo fajne, oraz ułatwia zapamiętywanie wydarzeń rozgrywających się książce, jest taka „przyjemna”, ma przyjazny „charakter”;p, jest bardzo chumorystyczna, oraz napisana jest tak lekkim językiem, że to wydaje się, aż niemożliwe ! :)

Uczymy się tu zgody, wzajemnej tolerancji, współpracy, szacunku, oraz pewnie wiele innych rzeczy, których zapomniałam tu wymienić.

Jednym zdaniem książka jest napisana lekko, oraz przyjemnie, dlatego okazuje się być idealna dla osób w każdym wieku i szybko się ją czyta, a także wiele uczy. Co tu wiele mówić? Wątek jest ciekawy, a nawet moim zdaniem oryginalny. Polecam przeczytać książkę każdemu, kto jeszcze tego nie zrobił. Jest warta polecenia. Polecam ;)


Czekam na Wasze opinie w komentarzach, bo inaczej więcej recenzji nie napiszę. Chodzi mi tylko o to czy recenzja Wam się podoba czy nie. Co zmienić itd. Wystarczy nawet jedno słowo typu: „fajna” lub jeśli Wam się nie podobała, to napiszcie dlaczego. Proszę, nawet nie wiecie , jak to motywuje. Pozdrawiam wszystkich.
*recenzja nie poprawiona nie wiem czemu, przepraszam za niedoskonałości, kolejną postaram się bardziej dopracować*
~Książkoholiczka ♥

3 komentarze: