wtorek, 15 kwietnia 2014

1. Niezgodna #




Autor: Veronica Roth

Tytuł: Niezgodna

Ocena: 10/10



W Chicago społeczeństwo podzielone jest na pięć frakcji: Prawość (szczerość), Altruizm (bezinteresowność), Nieustraszoność (odwagę), Serdeczność (spokój, pokojowe nastawienie) i Erudycja (inteligencję). Każdy w wieku szesnastu lat musi przejść test przynależności i wybrać swoją frakcję. Główna bohaterka – Beatrice Prior musi wybrać między byciem sobą a zostaniem ze swoją rodziną. Dokonuje wyboru, którego nikt by się nie spodziewał, nawet ona sama.
W wybranej frakcji próbuje się dowiedzieć kto jest naprawdę jej przyjacielem i zakochuje się. Ukrywa jednak przed wszystkimi tajemnicę, która ujawniona może być niebezpieczna. Plany, które poznaje mają zmienić życie wszystkich ludzi z każdej frakcji…


Uważam, że Niezgodna to jedna z najlepszych książek, które przeczytałam. Jest to doskonała książka dla tych, którzy cenią wartość rodzinną i przyjaźń. Nie wiem dlaczego niektórzy porównują „Niezgodną” do „Igrzysk Śmierci”. Co prawda nie czytałam tej drugiej trylogii, ale biorąc pod uwagę filmy i opisanie książki przez moją koleżankę, te trylogie mają niewiele wspólnego. Osobiście czytanie jej sprawiało mi przyjemność i sądzę, że warto poświęcić jej czas.
 Aktualnie czytam drugą część tej trylogii :3


Jakiś czas temu przeczytałam Niezgodną. Jest to moja pierwsza recenzja książki, więc mam nadzieję, że nie jest najgorsza.

~Anne Iwaszkow

2 komentarze:

  1. Hej!
    Na sam początek chciałabym Ci pogratulować świetnej recenzji. Naprawdę miło się ją czytało. Mam jedną prośbę (raczej sugestię) biorąc pod uwagę fakt , że to jest Twoja pierwsza recenzja fasonie by było gdybyś następnym razem opisała bardziej swoje uczucia , przeżycia związane z książką . Gorąco polecam Ci dalszą część Trylogii "Niezgodna" bo jest fantastyczna tak samo jak dodatek "Cztery" w którym poznajemy bardziej postać Tobiasa Eatona. Jeju nie chciałam aż tak się rozpisać.
    Pozdrawiam Marta Lamkiewicz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam za błędy ale pisze z telefonu i po prostu niektóre rzeczy sam poprawia jak uważa.
      *Fajnie

      Usuń