czwartek, 17 kwietnia 2014

3. Zbuntowana #

Autor: Veronica Roth
Tytuł: Niezgodna
Ocena: 10/10


Zbuntowana to kontynuacja „Niezgodnej” autorstwa Veronici Roth. Opisuje ona dalsze wydarzenia, które mogą przesądzić o wszystkich frakcjach oraz przeżycia Beatrice Prior, czyli Tris. W tej części na jaw wychodzą niemal wszystkie tajemnice. Wkrótce bohaterka oddaje się w ręce wroga – Jeanine, przywódczynię Erudytów, by ocalić innych. Zostawia także mężczyznę, którego kocha. On – Cztery, przybywa tam, by między innymi upewnić się, że Tris żyje, choć wie, że nie ma szans na odwrót. Prior więziona i torturowana w głównym budynku Erudytów poznaje prawdę o bracie… Pozostali Nieustraszeni postanawiają złączyć siły z bezfrakcyjnymi i szukać pomocy wśród pozostałych frakcjach, by móc pokonać wroga.
            Wszystkie wydarzenia kręcą się wokół jednego: prawdy. Jedni chcą ją ukryć za wszelką cenę, a inni poznać. Ukrywano ją przez długi czas. Czy Tris będzie z Cztery? Czy odkryją prawdę chronioną przez wiele lat?

Moim zdaniem warto przeczytać „Zbuntowaną”, ponieważ książkę tę bardzo przyjemnie się czyta. Rzeczy, które mogą wydawać się przewidywalne, wcale takie nie są. Osobiście bywałam zaskoczona wieloma wydarzeniami. Czytając ją towarzyszyły mi takie uczucia jak: szok, zdziwienie, a także uczucie, które sprawia, że ciepło mi w sercu... Gdy skończyłam tą powieść, miałam chęć przeczytania następnej części, której jeszcze nie ma. Według mnie jest to świetna książka, która nie bez powodu zyskała tak wiele fanów. Nie mogę zaprzeczyć, że początkowo nie byłam chętna do przeczytania „Niezgodnej” i „Zbuntowanej”. Cieszę się jednak, że to zrobiłam, gdyż teraz nie mogę się doczekać, kiedy sięgnę po (niestety) ostatnią część tej trylogii. 

~Anne Iwaszkow 

6 komentarzy:

  1. Hej :*
    Dziwi mnie czemu nikt nie komentuje waszych postów. Przeczytałam wszystkie na szybko i powiem, że ni się podobają. Powinniście trochę więcej pisać o tym co sądzicie ale i tak spoko. Ciekawe by też było jakbyście pisały czy dana książka ma ekranizacje czy też ma się ujawnić. Co do tego posta jak i wcześniejszego o Niezgodnie mam jedno pytanie: jakim cudem mogłaś nie czytać Igrzysk Śmierci? !? To jedna z lepszych książek jakie zostały napisane i jest ona trochę podobna do Niezgodnie. Na przykład główne bohaterki są wojowniczkami i obie postawiły się władza i w godnie cały system i sposób życiu tu frakcje a tam dystrybucji. Obecnie jest w trakcie czytania Niezgodnie i ko cze Miasto Szkła., wiec czekam na więcej propozycji książek z Waszej strony. O boże ale się rozpisałem. .. a i jeszcze jedno: czemu akurat taka nazwa? :D
    Buziaczki i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybaczcie za błędy w pisowni, ale pisałam z fona i wszystko mi się tutaj samo zmienia a nie miałam jak poprawiać zważywszy na ilość tekstu który napisałam.

      Usuń
    2. Dziękujemy za wszystko i oraz za to , że znalazła się jedna "odważna" osoba, która skomentowała :D My bardzo to doceniamy i nam miło. Co do postów, to dopiero zaczynamy, i mamy nadzieję , że nasze recenzje będą coraz lepsze, oraz na pewno weźmiemy sobie Twoją radę do serca : ) Co do recenzji jeszcze, to na pewno będzie ich jeeeeeszcze więcej, bo książek jest na prawdę dużo i są wspaniałe - na pewno będziemy recenzowały :) Pozdrawiam ~Książkoholiczka

      Usuń
  2. O! Jak miło :3 Bardzo dziękuję za Twoją opinię :) Co do Igrzysk mam je na liście, więc wkrótce przeczytam :D Moje recenzje nie są jeszcze takie dobre jakbym chciała, lecz są to moje pierwsze recenzje, więc mam nadzieje, że będą lepsze z biegiem czasu :P Anne Iwaszkow, ponieważ Anne to tak od imienia, a Iwaszkow to nazwisko jednego z moich fikcyjnych mężów. Adrian Iwaszkow - Kroniki Krwi (można napisać, że to kontynuacja Akademii Wampirów) :D Jeszcze raz dziękuję i także pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Poważnie? Wzięłaś Iwaszkowa na męża? On był zły! :> Nie, żartuję, dało się go znieść. Ale "używał za dużo używek" :(.
    Więc pozwól, że się przedstawię:
    Jestem Lucy, rocznik '99, mól książkowy, fanka sagi wiedźmińskiej, Andrzeja Sapkowskiego i rapu. Osobnik ze mnie wredny i nie znający litości, dlatego bez oporów wytykam wszystkie błędy, przykro mi :<.
    Nie podoba mi się czcionka, bo mam problemy z czytaniem, ale to może temu, że mam słaby wzrok.
    Według mnie, to trochę za mało opinii, recenzja jakaś taka niepełna. Znalazłam parę błędów, m. in. powinno być "tę powieść", nie "tą powieść". Mogłabyś też trochę popracować na stylem zdania. Ale oprócz tego nie jest źle, naprawdę :).
    wstaw jakieś opowiadanie, chętnie przeczytam (jednak ostrzegam, że będę komentować!).
    Coś czuję, że będę tu średnio lubiana, ale to nic. Pozdrawiam! :) /L.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiem, że recenzje moje są słabe, ale nigdy wcześniej ich nie pisałam ;p na początku do Adriana mnie nie ciągnęło, ale zmieniłam zdanie, kiedy przeczytałam Kroniki Krwi ;) Co do recenzji czcionkę mogę zmienić i będę próbowała przedłużyć swoją opinię ;) dziękuję, że skomentowałaś i wyraziłaś swoje zdanie :) opowiadania może dodam wkrótce, jak je dopracuję :)
    P.S. też jestem rocznik '99 :)

    OdpowiedzUsuń