poniedziałek, 21 kwietnia 2014

6. Naznaczona *

Naznaczona


Autor: P.C Cast + Kristin Cast
Tytuł: Naznaczona
Ocena: 10/10 i jeszcze więcej :*




Książka zatytułowana "Naznaczona", autorstwa P.C. i Kristin Cast, jest pierwszą częścią cyklu Dom Nocy.
Opisuje uczucia nastolatki, która w ciągu jednego dnia, staje się kimś zupełnie innym. Zostaje Naznaczona i w ciągu czterech lat albo zmieni się w wampira, albo umrze. Trafia do szkoły dla wampirskich adeptów, w celu lepszego poznania swojego przyszłego życia. Potężna i odmienna stawia pierwsze kroki w nowym otoczeniu, mając wsparcie w nowopoznanych przyjaciołach.
Świat przedstawiony w opowieści niewiele różni się od tego, który otacza nas na co dzień. Autorki postarały się jednak o delikatną ucieczkę od realizmu, pozwalając sobie na dodanie elementów fantastycznych.
Akcja książki zachwyca i wzrusza nawet najbardziej wymagającego czytelnika. Szczegółowe opisy wydarzeń spowodowały, iż chwilami odnosiłam wrażenie, że biorę w nich udział. Jakże wielkie było moje zdziwienie, kiedy jedno mrugnięcie usunęło sprzed moich oczu wymarzoną wizję udziału w wydarzeniach umieszczonych w historii!
Lekki, młodzieżowy styl i pierwszoplanowa narracja idealnie oddają charakter utworu. To właśnie opisy z punktu widzenia Zoey Redbird, pomogły mi wcielić się w bohaterkę historii.
Okładka "Naznaczonej",powstała nakładem wydawnictwa "Książnica", zachęca do lektury zilustrowanej książki. Zaintrygował mnie jednak fakt, że postać na okładce nie ma na twarzy znaku, po którym możnaby określić, czy jest człowiekiem, adeptem, czy wampirem.
"Naznaczona" to świetny sposób na zabicie wieczornej nudy. Przygody Zoey i jej przyjaciół wzruszają i zabawiają do łez, bez względu na wiek, wygląd, czy upodobania. Zachęcam do przeczytania całej serii, aczkolwiek uważam, że treść książki tak wciąga czytelnika, iż nie jest on w stanie poprzestać na jednej części serii. Ja nie żałuję czasu spędzonego nad lekturą i zachęcam do zagłębiania się w tajemnice świata wampirów.


Moja pierwsza recenzja na tym blogu i ogólnie :) Mam nadzieję, że się Wam spodoba, no i że będziecie komentować :)
Buziaki! :*

~Naomi Stark

5 komentarzy:

  1. Jezu...jak czytałam twoja recenzję to sobie myślałam, ze to jakiś profesjonalista! Jak ty to robisz? Wszystkie zdania są ułożone w spójna całość, każda kwestia warta uwagi w książce poruszona...nic tylko czekać na więcej takich notek! Jeszcze bardziej zachęciłaś mnie do przeczytania :*
    Pozdrawiam :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! :) Jejuuuuu, jak się cieszę, że komuś się podoba! :) Do profesjonalisty to mi jeszcze baaaardzo daaaleko, no ale mam nadzieję, że z czasem będę coraz bliższa. :D Bardzo dziękuję za cudny komentarz :* Moją następną recenzją będzie ''Zdradzona'', drugi tom cyklu, więc kolejna moja notka również dotyczyć będzie DN :* Pozdrawiam,
      Naomi Stark ;3

      Usuń
  2. Noo... Zachęciłaś mnie do przeczytania,
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ;) No i zapraszam do zapoznania się z pozostałymi moimi recenzjami :3

      Pozdrawiam,
      Naomi Stark ;)

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń