sobota, 26 kwietnia 2014

10. Zmierzch #

Autor: Stephenie Meyer
Tytuł: Zmierzch
Ocena: 10/10




„Saga Zmierzch” Stephenie Meyer to jedna z najbardziej popularnych sag na świecie. Pierwsza część opowiada młodej dziewczynie, która wprowadza się do swojego ojca mieszkającego w Forks. Zaczyna uczęszczać do nowej szkoły i poznaje nowych kolegów. Zauważa tam też przystojnego Edwarda, który trzyma się wraz z rodziną na uboczu. Skrywa on tajemnicę. Bella próbuję ją odkryć, co po pewnym czasie jej się udaje. Inne podejście do Cullenów ma Jacob Black – przyjaciel rodziny Swan. Nie ufa im. Edward i Bella zbliżają się do siebie i po pewnym czasie, chłopak zaprasza młodą Swan do swojego domu, by ta mogła poznać jego rodzinę. Wszyscy ją tam akceptują, oprócz Rosalie. Gdy nadarza się okazja, Edward proponuje Belli wyjście wraz z jego rodziną, na co ona się zgadza. Podczas spotkania, na polanę wkraczają troje podobnych do Cullenów. Wkrótce Bella znajduje się w niebezpieczeństwie. Co ukrywają Cullenowie? Co będzie dalej?


Moim zdaniem ta książka jest jedną z najlepszych, które udało mi się przeczytać. Łączy mnie z nią szczególna więź, ponieważ to właśnie dzięki niej zaczęła się moja przygoda z książkami, dlatego też nigdy o niej nie zapomnę. Pewnie jak nie jedna fanka tej sagi zakochałam się w Edwardzie. Czytając ją towarzyszyło mi zdziwienie i szok, ale jednak przeważały pozytywne uczucia. Dla niektórych to historia o dziewczynie i dwóch ubiegających się o nią chłopaków. Dla mnie to historia o miłości, w której wyjawione tajemnice nie mają znaczenia i wpływu na związek.
Ta część, jak i pozostałe zostały docenione i na ich podstawie stworzono filmy. Zapewne już czytaliście tą sagę i oglądaliście. Jeżeli jeszcze nie to uważam, że „Zmierzch” powinien znaleźć się na waszej liście. 

~Anne Iwaszkow

3 komentarze: